Friday 17 February 2012

Match: Preview Sunderland vs Arsenal (FA Cup)

Oleh: Winston13


Pertemuan kali ke dua dengan Sunderland dalam masa seminggu. Apa yang aku harapkan, Arsenal dapat melupakan kekalahan kat San Siro, Rabu lepas. Apa yang pasti, semua player Arsenal bersedih sebab tak dapat bagi yang terbaik lawan AC Milan.

Kali ni, sekali lagi Arsenal akan bertandang ke Stadium of Light. Untuk pengetahuan korang, referee kali ni ialah Howard Webb. Haaaaa, ini sudah tak best. Korang pun tau kenapa aku cakap tak best.

Mertesacker injured ankle. Koscielny pulak knee. Sekarang CB kita ada Djorou dengan Vermaelen je. Youngster yang ada pun boleh buat back-up Miquel. Song pun boleh main CB. Kalau Song main CB, Coquelin boleh main DM.

Midfield masih lagi keadaan yang sama. Takde perubahan pasal injury. Wilshere lagi sebulan. Diaby still injured. Terpaksa struggle dengan skuad yang ada.

Apa aku nak komen kat sini ialah, defend Arsenal sebenarnya cukup lengkap. Cuma nya, injury yang jadi kadang-kadang melampau. Arsenal ada 2 RB, 2 LB dan 4 CB. Cukup. Tapi sekarang 4 injured. Memang Arsenal takde luck. Pelik? Aku rasa diorang kena santau. Hahaha.

King Henry dah takde. Aku harap kehadiran King Henry meninggalkan kesan untuk player-player Arsenal sekarang. Dan harap semangat King Henry kat dressing room akan jadi pembakar semangat untuk budak-budak muda kat Arsenal.

Starting line up pilihan aku:
Szczesny, Sagna, Vermaelen, Djourou, Gibbs, Song, Rosicky, Arteta, Arshavin, Walcott, van Persie.
Apa pilihan korang?

-COYG-
Once a Gooner, Always a Gooner. #COYG

No comments:

Post a Comment