Sunday 19 February 2012

Aku bukan Hati Plastik.

oleh : Kipasusahmatiarsenal.



"ni ape cite Asenal kalah ni?"kate seorg fan Munyet kat aku. Aku punyalah bengang dgn die, ish, rase macam nk cili je mulut die, baru die tau erti penyesalan cakap macam tu kat aku. tapi aku masih waras, masih ada akal fikiran yg diberikan Tuhan, dan tidak sesekali aku kufur dengan nikmat akal yg diberikanNya. Syukur....

"rilek le der, lu bkn fan Arsenal pon, ape mau sibuk?" aku ckp kt Munyet sekor ni....

"xde la, mcm ayam jer team ko ni? hari tu dah kene 4, ni lagi 2, korg xbosan ke sokong team kalah?" kata mangkuk Munyet terkenal ni.

"gua rilek der, sokong tetap sokong, menang kalah adat ler der, lu apsal? jeles tgk team gua kalah bergaya ka? gua punya team kalah ka, menang ka, seri ka, game ttp cantik, (ade org kata mcm Lisa Surihani)style Arsenal main, lu punya team pon goyang derrrr." kata ku sebelum menghirup teh tarik... sedap gak teh tarik dibuat oleh mamak yg muka mcm xmandi ni bisikku kpd diriku sendiri....

"xde la, ko pye team ni dah mcm badut je, main cam malas, kejar bola lambat, xde impact la, aku rase ko sokong team lain la, xpun kasi sack manager tu, macam bodoh jer org tua tu." kata Munyet yg xtahu pasal Arsenal.

" lu tgk game tu ke derrr? " soal ku, sambil berfikir, ape la mamat Munyet ni tgk game Arsenal...

" tgk la, champions league tu," bunyi Munyet itu....

"ooooo, kenapa ko tgk?" soal ku pada seekor binatang..

" biase la, boring2, tgk la game Champions League" jawabnya sambil mengunyah makanan, makan sambil bercakap, xde adat makan btol Munyet ni, maklumlah setan merah.

" patut korg dah xyah berjaga dah pagi2 ni, bukan korg main ucl pon, wat penat je, baik tido" kata ku.

" macam marah je ko ni... tuka team la, cari team lain, Real Madrid ke, Barca ke. " ngomel Munyet ni sorg.

" Alo der, gua sokong Arsenal hampir 15 tahun, lebih separuh dari hidup gua la, gua tgk jatuh bangun team ni dari gua kecik lagi, gua dapat jersi pertama gua mase umur 10 tahun, original lu tau, lu mana tau, lu tau bahan org je, gua tgk papa wenger wa dari pakai spek mata john lennon, sampai la skang dah tak pakai spek. Lu tau ka papa wenger wa pakai spek? lu xtau, ape lu tau? lu tau Henry je... gua xtak sokong team lain selain Arsenal, walaupun kalah, walaupun terkeluar divisyen ka, apa ka, muflis ka, wa ttp sokong, lu suruh wa tuka team, apa hak lu cakap macam tu kt gua? lu setan merah ape tau.. ehhh, lu suh wa sokong real madrid atau barca? lu ape ni? kalah sikit tuka team, kalah lagi tuka lagi ka? lu macam tu ka derrrrrr? Weyhhh lu dgr sini la, wa bukan hati plastik, gua bukan macam lu setan merah, wa bukan supporter macam lu, gua true gooners laaaaa, gua xde heran la kalau team gua kalah, gua tetap sokong Arsenal selagi gua mampu tgk bola, gua takkan tuka team, lu cakap apa ni? kalau team lu mcm gua, gua rasa lu dah x pakai dah baju setan lu tu, lu hati plastik punya org, tah2 lu dah beli siap2 jersi Barca ataupun Real madrid dan gua rasa lu dah cabut sticker setan kat kete lu tu kalo team lu kalah.. gua cakap lagi sekali kat lu, gua bukan hati plastik macam lu, lu dah boleh bakar je lu punye jersi la, lu takut kalah punya org, sampah punya supporter, boleh jalan laaaa, lu blah la weyhh,jgn tgk bola la, lu tgk org main snooker lagi baik la, gua sokong Arsenal, gua ttp Arsenal." kata ku pada Munyet sampah yg xberpendirian ni, dan terus ke kaunter untuk membayar teh tarik. panas betul aku dgn munyet ni, sampah punya cakap, xde ilmu lagi mau ckp. Macam Langau2 kt KPTATD, tu sume sampah, sama je dengan spesis Munyet gampang sekor ni. Kalah je tuka team la player la, manager la , itu bodo, punya statement.

In Arsene We Trust


-COYG-
Once a Gooner, Always a Gooner. #COYG

3 comments:

  1. ni lah realiti kebanyakan MUnyet..dorg ni biasanya minat sebab ikut2..bukan sbb btol2 minat main/tengok atau ikuti perkembangan sukan ni..so bila ikut2, dorg akan follow team yang paling banyak menang la..yg paling banyak keluar tv atau print media..dorg bukan tau pun apa cite disebaliknya, falsafah dan lain2..yg dorg tau bila menang, bersorak tak ingat dunia..bila kalah, sorok kepala..bila ajak berdebat, segalanya dia sorokkan..hahahaha...

    ReplyDelete
  2. Wisnton 13 said:
    fan MUnyet memang camni. cakap takmau kalah. kutuk je keja. kalau menang, jalan dada bidang. kalau kalah, cam razlan cakap, sume sorok. maklum lah, kecut. wakakaka~ memang fan setan merah layak dibakar je.

    ReplyDelete