Saturday 18 February 2012

Info: Sindrom Pecat Wenger

oleh: MatalebamtengokmatchArsenal

Serius gua berbulu. Bukan macam Cinta Muka Bulu. Gua berbulu dengan langau-langau yang tak sudah-sudah suruh pecat Wenger. Asal kalah je, suruh pecat Wenger. Sindrom ni dah lama aku dok tengok. Nak-nak kat ade certain page kat facebook tuh. Semak aku tengok. Aku ajak duk se-table tak mau.

Sindrom pecat Wenger ni jadi bila Arsenal kalah. Bila kalah dengan Munyet 8-2, pecat Wenger. Kalah dengan AC Milan 4-0, pecat Wenger. Kalah dengan Swansea, pecat Wenger. Siap ada yang cakap Wenger dah tak relevan. Pergh! Menyirap gua beb. Kalau ada depan aku budak tuh, mau kena penumbuk. #eh..

Nak tengok tak budak-budak komen? Ni link dia. Korang gi usha. Cepat-cepat sebelum kena remove. Hahaha. http://www.facebook.com/groups/KPTAtetapdihati/336524816388922/

Korang gi baca dulu. Dah baca semua comment, baru datang sini balik. Syuh~

"Tiga sebab Arsenal perlu pecat Wenger.. 1. Wenger hampir 7 musim tanpa piala. 2. Falsafah dia menjadikan Arsenal tidak kompetitif dlm EPL. 3. Demi memberi harapan/perubahan kpd pemain senior Arsenal utk kekal terutaman Van persie."

Meh aku jawab.

1. 7 musim tanpa piala. Langit tak selalu cerah. Hidup tak selalu sihat. Duit tak selalu banyak. Mata tak selalu terang. Asik lebam je mata gua tengok match Arsenal memalam dan pepagi buta. Eh. Gua melalut pulak. Sori beb. Nasib baik gua tak melututkan je budak tuh. Eh. Melalut aje. Jap. 7 musim tanpa piala? Camni la. Setiap kelab, ada turun naik. Macam jugak kita kerja, kita amik exam. Kadang-kadang kita score. Kadang-kadang kita fail. Lumrah la tuh. Meh tengok sket kat fan Loserpool Liverpool. Diorang rilek jer. Takde pun kecoh-kecoh pecat Daglish. Jibauk-jibauk kat sane tuhhhhh, konon "Arsenal, we stand together". Jilaka la stand together. Pecat Wenger? Korang patut pecat diri korang dari sokong Arsenal. Nak kelab yang asyik menang jer? Pegi la sokong Barcelona. Kitorang tak heran. Wenger pun tak heran korang sokong kelab lain. Ade Wenger kisah?

2. Falsafah menjadikan Arsenal tidak kompetitif dalam EPL? Arsenal play the most beautiful football in England. Main cantik macam awek aku. Main cantik sampai commentator admit hanya Arsenal yang boleh lawan Barcelona. Tu tak kira kompetitif ke weyh? Nak Arsenal pindah LA Liga? Ke nak Arsenal pindah LA lalalalalala~? Agaknya la kan, kan kan, kalau Arsenal main kat LA Liga, mesti menang. kan? kan? Falsafah Wenger tak competitive? Aku rasa orang yang post ni lagi takde falsafah. Sokong bila menang. Bila kalah, pecat Wenger. Bila kalah pecat manager. 5 kali kalah, 5 kali ganti manager. Tak ke haru biru?

3. Beri harapan/perubahan kepada pemain senior Arsenal untuk kekal. Camni. Kalau Wenger jadi manager France, okay la jugak. Kalau dia pindah Real Madrid? Pindah Manshitty Man City? Player mesti ikut manager kesayangan diorang. Ingat time Mourinho pindah Chelsea dari Porto? Bape banyak player Porto dia sebat bawak masuk Chelsea? Tengok Redknapp time masuk Spurns Spurs? Redknapp rembat Kranjcar, Defoe dari Portsmouth. Nak kekal? Jangan harap lah. Nak berubah? Ingat senang ke? New manager nak build up squad ingat senang kalau budget tak banyak? Ganti Wenger dengan Moyes? Aku tak nafikan Moyes tu mantap. Tapi agak-agak mental dia cukup kuat ke nak mengadap pressure top club? Ingat balik kes Roy Hodgson. Bawak Fulham sampai final Europa League tapi tak boleh cope jugak pressure kat Liverpool.

Agak-agak cukup ke gua cakap nih? Cukup ke tak? Kalau tak cukup, gua panggil KipassusahmatiArsenal ataupun John Labu jawab budak-budak ni punya meroyan. Langau-langau ni patut kena carun je dengan Bomoh Getek. eh, silap. racun. hehehehe~

Ape pun, kitorang kat sini, kat Melaka Gooners, will always support who play for Arsenal and who manage Arsenal and who drive Arsenal forward till forever.

-COYG-
Once a Gooner, Always a Gooner. #COYG

No comments:

Post a Comment