Friday 10 February 2012

Match: Preview Sunderland vs Arsenal

Salam Sejahtera.

Esok bertempat di Stadium of Light, Arsenal akan bertandang ke sana untuk melawan Sunderland. Sunderland di bawah kendalian Martin O'Neill kini berada di tangga ke 8 liga dengan 33 mata, manakala Arsenal di tangga ke 6 dengan 40 mata.

Sepanjang 5 perlawanan liga pada 2012, Arsenal bermula dengan 3 kekalahan, 1 seri dan mencatatkan kemenangan besar ke atas Blackburn setelah mengharungi 4 perlawanan tanpa 3 mata penuh.

Sunderland pula dari 6 perlawanan liga untuk 2012, menang 4 dan kalah 2 kali. Menang 4 kali termasuk ke atas Man City dan Swansea. Sunderland hanya kalah kepada Chelsea dan Stoke dalam 6 perlawanan liga untuk 2012.

Robin Van Persie dianugerahkan Barclays Golden Boot sebab menjadi pemain pertama menjaring lebih 20 goal untuk musim ini. Semoga RvP merobek gawang Sunderland malam ini. Pemain-pemain yang cedera masih lagi belum sembuh sepenuh. Kami berharap Oxlade-Chamberlain mengekalkan momentum ketika berlawan Blackburn.

Dari Sunderland pula, Bendtner yang mengalami kecederaan kini akan menjalani latihan ringan setelah berjumpa specialist. Bendtner patah hidung dan cedera tulang pipi ketika menentang Swansea.

Form:

Sunderland: WWLWWW

Arsenal: WLLLDW

Barisan kemungkinan:

Sunderland: Mignolet; Bardsley, O'Shea, Turner, Richardson; Larsson, Meyler, Gardner, McClean; Sessegnon, Campbell

Arsenal: Szczesny; Sagna, Mertesacker, Koscielny, Vermaelen; Song, Arteta, Ramsey, Oxlade-Chamberlain, Walcott; Van Persie

-COYG-

Once a Gooner, Always a Gooner. #COYG

No comments:

Post a Comment