Monday 20 February 2012

Match: Review Sunderland vs Arsenal (FA Cup)

Oleh: Winston13

Salam Sejahtera. Arsenal, we stand together.

Match review tak banyak yang akan aku ulaskan kat sini. Semalam Arsenal mengalami kekalahan kali kedua berturut-turut dan ni buat Arsenal terkeluar dari saingan FA Cup. Starting line-up game haritu:

Szceszny - Sagna - Djorou - Vermaelen - Coquelin - Song - Arteta - Chamberlain - Ramsey - Gervinho - van Persie

Arsenal start dengan formation 4-2-3-1. Gervinho dah balik, Walcott di drop ke bench. Bagi peluang kat Gervinho. Sebab Gibbs baru main first competitive game lawan Milan hari tu, Coquelin start as LB. Song dan Arteta main CM. Ramsey main AM. Role attacking untuk Ramsey.

Arsenal start dgn agak cemerlang. Arteta hampir-hampir score free kick. Aku rindu gila time dia score free kick kat Everton. Mantap. Pastu Coquelin injured. Dan episod malang Arsenal bermula. Squillaci masuk dan Vermaelen shift to LB. Aku memang berbulu dengan Howard Webb malam tu. RvP yang ditackle tak dapat penalti. Memang apa heck! It was a clear penalty and it showed our bad luck once again by Howard Webb. Arsenal tak mudah mengalah apabila RvP buat satu passing yang cantik ke Gervinho tapi Mignolet sempat pulak save Gervinho punya shoot. Argh! Gol Sunderland berpunca dari free kick lepas Djorou bagi foul kat Sunderland. Larsson punya free kick dapat dikeluarkan dari penalty box tapi ada pulak ex player Setan Merah Richardson sapu bola tu rembat dan deflect dari Squillaci menyebabkan Fabianski tergamam. 1-0 kepada Sunderland.

Second half Sunderland mula main dengan meletakkan bas in their own half. Arsenal membuat substitution dengan Squillaci dikeluarkan (macam kes Eboue - sub yang disubkan dulu) ganti dengan Rosicky dan Ramsey keluar, Walcott ganti. Song maen CB. Memang attacking. Dan sekali lagi, Howard Webb menjadi musibat dalam match ni bila RvP sekali lagi dijatuhkan dan Arsenal tak diberi penalti. Menyirap betul dengan player MUnyet nih, #ehh referee ni. Dan kesilapan dan kealpaan midfield dan defend yang ghairah menyerang memberi ruang kat Sundersland untuk counter attack tapi malangnya AOC gagal menyelamatkan bola dari bergolek masuk gol. Aku cukup respect dengan AOC sebab rajin turun sampai defend. Tapi malang sebab dapat own goal pulak.

Match habis dengan Arsenal kalah 2-0 kat kaki Sunderland dan berpunca dari mulut Howard Webb.

Ada yang cakap pecat Wenger lepas kalah 2-0 dengan Sunderland. Ada yang cakap kenapa Pat Rice tak sound Wenger time match bila tactic tak jadi. Apa diorang ni bengap ke apa? Pat Rice la coach tactic Arsenal. Pat Rice la yang sediakan tactic untuk Arsenal. Pat Rice marah Wenger? Korang yang bercakap membuta tuli tak nampak ke Wenger emo gila kat Pat Rice bila tactic tak jadi? Buta?

Ada yang cakap sack Wenger sekarang. Ganti dengan Pep or Mourinho. Gila? Mourinho tengah kejar LA Liga dengan Real, ingat dia nak keluar? Pep? tengah kejar Real dan aim CL. Pastu ada langau-langau yang cakap loan Samba dari Blackburn ganti Mertesacker yang injured. Ha, ni satu lagi bangang. Transfer window pun dah tutup, lagi mau loan. Apa ni? Cakap guna lutut?

Apa ingat manage Arsenal ni macam main PES, FIFA dengan FM? Memang la senang dalam game. Tak deal dengan real manusia. Kalah boleh restart. Tak payah fikir pasal pembangunan kelab sangat. Dalam game boleh la bai. Bak kata Apis Jamal, try manage team futsal. Tengok bole jadi champion Malaysia ke tak. Haha!

Apa pun, ye aku pun kecewa. Harapan tipis untuk CL. FA Cup terkeluar. Ada baiknya. Bole Arsenal focus untuk dapatkan at least top 4 season ni untuk CL next season. Dengar cerita hutang Emirates hampir selesai or dah selesai. Ni aku tak sure. Kalau la betul, next season, Arsenal memang kaya la. Sekarang berjimat sebab nak bagi stable financially dan competitive in match dengan skuad yang ada. Sebab tu la, aku repect AW. Hope Spuds kalah dengan Arsenal.

-COYG-
Once a Gooner, Always a Gooner. #COYG

2 comments: